Inloggen of Registreer
::  Startpagina  ::  Downloads  ::  Je Account  ::  Forums  ::
De Federatie
· Info
· Verenigingen
· Het Bestuur

· Nieuwsbrieven

· Wetgeving:
    ·  Soortenbesluit
    ·  Ringmaten Eu. vogels
    ·  Rapport dierenwelzijn
Modules
· Startpagina
· Archief Verhalen
· Beveel ons aan...
· Downloads
· Encyclopedie
· Forums
· Fotoalbum
· Gezocht & Gevonden
· Je Account
· Journaal
· Links
· Nieuws inzenden
· Nuttige Info
· Onderwerpen
· Peilingen
· Privé-berichten
· Recensies
· Top 10
· Wat is valkerij?
· Weerbericht
· Zoeken
Google Search
Google
Weerbericht

Forum

bestrijding in Halle
 Hoogrek onderhoudsvrij en verrijdbaar
 vragen over kerkuil.
 Jagen Harris tarsel
 Vliegen buiten de bebouwde kom
 Jonge Otis Leucotis of boeboek wijfje gezocht
 Sint-Bavo viering - zondag 2 oktober 2016
 vraag valkeniershandschoen
 Kerkuil vraagjes

valkeniers.be Forums

Nieuwste foto's

IMG_2611_2.jpg

peregrinus000007.jpg

IMG_3068.jpg

img 6343.jpg

IMG_0251.JPG

Ga naar het fotoalbum
Wie is Online
Er zijn op dit moment, 222 gast(en) en 0 geregistreerde gebruiker(s) die online zijn.

U bent een gast. U kunt gratis een account aanvragen door hier te klikken
valkeniers.be: Forums

valkeniers.be :: Bekijk onderwerp - Mentor gezocht.
Inloggen Registreer FAQ Gebruikerslijst Zoeken
De portaalsite voor valkeniers en roofvogel-liefhebbers

valkeniers.be Forum Index -> Berichten -> Mentor gezocht.
Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Mentor gezocht.
BerichtGeplaatst: Zo Apr 07, 2013 4:31 pm Reageer met quote
noodlesoup
gebruiker

hey!
Ik ben Sebastiaan (19jaar) en ben zot van beesten. Ik draag zorg voor paarden, honden, katten,... Maar de absolute wonderen vind ik roofvogels, voornamelijk dan slechtvalken. Zoals jullie heel zeker weten kan je niet zomaar een slechtvalk aanschaffen, en dus ben ik dat ook niet van plan. Een vogel omzeep helpen zou mijn ergste nachtmerrie zijn. Daarom ben ik dus opzoek naar een mentor uit de regio Zottegem - oudenaarde - Gent. Ik ben bereid om voor de lessen een vergoeding te betalen. Om toch duidelijk te zijn; de lessen bij syntra zijn geen oplossing aangezien ik dit niet kan combineren met mijn opleiding aan de hogeschool.

Ik hoop dat iemand me hier kan helpen!
Dank bij voorbaat
- Sebastiaan.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
BerichtGeplaatst: Zo Apr 07, 2013 10:28 pm Reageer met quote
otty
gebruiker

Beste Sebastiaan,

Focus u voorlopig op de hogeschool.
De slechtvalken komen later wel.

mvg
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: Ma Apr 08, 2013 7:04 pm Reageer met quote
noodlesoup
gebruiker

otty schreef:
Beste Sebastiaan,

Focus u voorlopig op de hogeschool.
De slechtvalken komen later wel.

mvg

Niet echt het antwoord waar ik op gehoopt had maar... om toch nog even iets duidelijk te maken. Ik ben slechts opzoek naar een leraar die me eens per week kan leren met vogels om te gaan. Ik ben nog niet van plan een vogel aan te schaffen.

Toch bedankt voor je antwoord.
BerichtGeplaatst: Di Apr 09, 2013 9:05 am Reageer met quote
fantom
Valkeniers.be WebTeam

noodlesoup schreef:

Niet echt het antwoord waar ik op gehoopt had maar... om toch nog even iets duidelijk te maken. Ik ben slechts opzoek naar een leraar die me eens per week kan leren met vogels om te gaan. Ik ben nog niet van plan een vogel aan te schaffen.

Ik begrijp Otty zijn antwoord wel, zijnde dat als je je voor valkerij wil engageren je hiervoor tijd moet investeren. Eens je met valkerij start draag je een grote verantwoordelijkheid over een roofvogel, wat vaak onderschat wordt. Sportschoenen kan je een week (of langer) in de kast laten liggen, maar wat als je vb tijdens blokperiode geen tijd hebt voor andere zaken? Ik wil hier niet mee aangeven dat het niet kan, maar wel dat je hier eens moet over nadenken.

Wat ik zou aanraden, neems eens contact op met enkele verenigingen, woon een ledenvergadering bij en pols eens bij andere valkeniers/liefhebbers. Zo leer je mensen kennen en zal je zelf kunnen aanvoelen of het klikt en kan je samen zien hoe je verder kan groeien...

Misschien nog een zeer goede tip: een goed valkenier en/of liefhebber herken je niet aan de hoeveelheid vogels, maar wel aan zijn of haar inzet en gedrevenheid
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: Di Apr 09, 2013 2:04 pm Reageer met quote
noodlesoup
gebruiker

fantom schreef:
noodlesoup schreef:

Ik begrijp Otty zijn antwoord wel, zijnde dat als je je voor valkerij wil engageren je hiervoor tijd moet investeren. Eens je met valkerij start draag je een grote verantwoordelijkheid over een roofvogel, wat vaak onderschat wordt. Sportschoenen kan je een week (of langer) in de kast laten liggen, maar wat als je vb tijdens blokperiode geen tijd hebt voor andere zaken? Ik wil hier niet mee aangeven dat het niet kan, maar wel dat je hier eens moet over nadenken.

Wat ik zou aanraden, neems eens contact op met enkele verenigingen, woon een ledenvergadering bij en pols eens bij andere valkeniers/liefhebbers. Zo leer je mensen kennen en zal je zelf kunnen aanvoelen of het klikt en kan je samen zien hoe je verder kan groeien...

Misschien nog een zeer goede tip: een goed valkenier en/of liefhebber herken je niet aan de hoeveelheid vogels, maar wel aan zijn of haar inzet en gedrevenheid

Dank je voor je antwoord Fantom, en al zeker bedankt voor de tip in verband met verenigingen. Ook wil ik zeker geen betweter zijn maar ik heb dus contact met een vroegere buur (nu woonachtig te Duitsland) die zelf enkele roofvogels had. Hij zei me dat vooraleer ik een vogel wil aanschaffen ik echt eerst de kneepjes moet leren en zoals je al zei, het klopt dat ik tijd moet hebben voor het beestje en dat gaat soms moeilijk met de blok enzo. Maar dit is het punt nu net, ik heb nu echt wel tijd om eindelijk eens lessen te gaan volgen, ik ben gestopt met voetballen en we hebben beslist om geen paarden meer te nemen. Dus zit ik met het gedacht dat er geen betere tijd is dan nu met lessen te beginnen. Want geef toe, niet al je tijd moet naar je vriendin gaan Wink

Greets.
Mentor gezocht.
  valkeniers.be Forum Index -> Berichten